Khamis, 19 Ogos 2010

Hye Network Engineer

Hah, igt senang ke nak jadik Network Engineer tanpa CCNA dan Degree?? Setelah 2 tahun bertungkus lumus, skang baru dapat shortcut ntuk jadik engineer.. hehe.. tapi tak semudah itu la.. dah masuk keje nih amek ko.. bz nak mampos.. dah terasa underpaid lak..

Bile difikirkan secara positif, ok la kot untuk experience. Ramai kate kat sini adalah checkpoint untuk berjaya. So, gunekanlah sebaiknye.. hehe..

Aku start keje kat sini bulan May 2010.. skang dah August dah.. Macam2 berlaku la.. Yang paling membawa kesan adalah aku nih baru je dgn position nih. Senior ade 2 org mase aku masuk dan dorang mmg nak benti dah tinggalkan aku sorang.. So, bulan lepas, dua2 senior dah selamat resign.. Gelabah gile aku nak kene tau sume bende, sume report dan sume bende2..

Alhamdulillah, lepas 2 minggu ade Senior Engineer masuk.. Selamat sket la bile dah bole bahagi keje jadi 2.. Selamat gak sbb dengan bantuan budak2 intern kat tpt aku nih mmg byk membantu mengurangkan beban.. huh..

Ok, sambung pegi buat keje.. hehe.. :)

Tiada ulasan: