Sabtu, 3 April 2010

Shopping di One Utama

smalam tak update blog sbb sangat bz.. rancangan sebenar semalam nak carik barang kete b4 cat kete sambil survey harga cat kereta..

mmg alang2 nak pegi kedai barang kete, ade satu musibah melanda.. aku turun ke basement ke arah kete aku dan aku mendapati tempat bukak bonet blakang kete aku telah diumpil oleh orang yang tidak bertanggungjawab yang mungkin ingin mencuri kete aku atau mencuri barang dalam kete aku yang sememangnya tiada barang..

setelah check punye check, aku mendapati tiada kesan org masuk kete.. cume kunci tuh je la yang diumpil.. tatau la si pencuri tuh lari sbb ade org lalu atau ade niat lain ke atas kete aku.. setelah tanye2 org yagn lebih arif, mereka rata2 memberi 2 pendapat..

1. si puncuri bodoh tuh lari sbb ade org lalu atau kete lalu atau pak guard lalu..
2. dia saje amek kunci bonet blakang tuh sbg acuan ntuk bwat kunci kete aku dan membawa lari kereta sekaligus..

tolong la.. aku sayang gler kot kete wira buruk aku tuh.. baru je merancang2 nak bwat makeover dalam masa terdekat nih.. JANGAN AMEK KETE AKU!!

lantas tanpa berfikir panjang aku pegi ke kedai kete di Shah Alam ntuk membuat full set kunci baru kete aku ntuk mengelakkan si bodoh tuh dtg balik dan amek kete aku.. lbh kurang RM250 gak aku melayang.. tapi kire lega la dari aku dok pk akan hilang sebijik kete terus.. haih..

abes crite pasal kete.. mampos la si bodo tuh.. haha..

hari ni pulak agendanya, macam biase, sabtu adalah ahad bagi aku.. so, bangun pagi, carik nasik lemak kat penchala.. lepas makan pegi One utama ntuk bershopping2 ngan ajiem..

tak lame pon.. bli jeans sehelai yang paling murah kat dalam OU tuh, pastuh makan kat laksa shack..

pastuh tgk org poco2, pastuh pnat, balik.. haih..


p/s: tak suke keje ahad.. emm.. :(

2 ulasan:

renyrino berkata...

takut la pulakk kan nak boh barang dlm bonet. bonet pun kene korek2. haish.

Unknown berkata...

itu la pasalnye.. skang nih terpaksa la parking kat open.. tpt visitor and yes, bole nampak kete dari tingkap umah.. sbb takut org akan dtg balik ntuk 2nd project.