Selasa, 23 Jun 2009

Update terbaru

wahh.. sangat lama tidak memblog.. sebelum blog nih terkubur, agak baguslah kiranya aku membuat update ape yang berlaku kat diri aku skang dan ape yang menyebabkan aku sudah lama tidak memblog..

huih.. dah lebih sebulan tak menaip di sini.. dalam bulan lepas jugakla adalah bulan yang agak sukar bagi aku sbb aku dah start menganggur, tak dok puchong dah, interview, interview, interview.. byk gler interview.. balik interview pnat.. check email, fesbuk, mespes, tdo.. cemtuh la.. ade la dalam seminggu tuh smp 3 interview.. dan ade jugak interview yang ditolak.. tak larat badan dan duit ntuk interview.. termasuk menolak ajakan interview dari spa, yang bidang sgt tidak diminati..

akhirnyaaaaaa, aku dah dapat kerja.. sangat gembira... kenapa??? dalam banyak2 interview yang aku pegi, yang nih la yang aku paling minat sbb lain dari yang lain.. b4 nih aku kerja ngan komputer2 biasa.. windows, microsoft dll.. melalui jobstreet.com, aku dapat satu tawaran interview dgn machines sdn bhd.. apakah company ini lakukan?? company ini adalah Apple Premium Reseller di Malaysia yang diiktiraf oleh Apple.. pos aku adalah IT-Helpdesk(Technical ntuk customer yang datang kedai dengan masalah2 mac book, ipod dll..

oleh yang demikian, aku telah diberi pilihan ntuk memilih mane2 outlet yang aku nak pegi, oleh kerana aku dah dok sg buloh skang, aku pon memilih 1 utama.. ini akan mengakibatkan aku berjimat dari segi sewa rumah, makan, minyak kete, dll.. wahh.. sangat bahagia berada di sini.. hehe..

diharap rakan2 akan memahami aku yang akan bekerja shift.. kedai dibuka dari pukul 10 smp 10 malam.. ciss.. aku adalah 3 dari full day,2 hari half dan 2 off.. byebye lepak2, byebye enjoy2.. selamat dtg dunia pekerjaan yang lebih matang.. at least aku bole la dapat gaji tiap2 bulan.. alhamdulillah..
a
kepada rakan2 yang byk support selame nih, ribuan terima kasih diucapkan.. hasil berkat doa korang la aku dah berjaya dapat kerja yang sangat menarik dan pengalaman2 baru yang susah nak dapat.. thanx.. love u all..

kepada gf tersayang, terima kasih dengan support 100% dari awak, tatau nak cakap ape dah.. kang taip kang panjang sgt.. nyway, thanx syg.. love u!!

setakat nih je la update ntuk kali nih.. dengan ini saye berjanji akan mengupdate lagi blog nih supaya ia lebih menarik ntuk disinggah..

;p

2 ulasan:

renyrino berkata...

berjuta tahniah kepada anda.

:D
good job!

noora berkata...

same-same..love u tooo tree forr fai sik seben ett niye ten!heee