Selasa, 28 April 2009

Maafkan lah..

dah lama tak menambah entri sbb ke'busy'an dan tiada mood ntuk membuat apa2.. seminggu nih adalah sangat sukar sebnanye.. terpaksa menempuh alam pekerjaan yang menyakitkan dan dikelilingi orang yang berpangkat lebih besar yang kadang2 menampakkan sifat ego dan pentingkan diri sendiri mereka.. biarkan lah mereka.. mereka masih muda..

yaAllah.. lambatnye nak dapat keputusan interview UPM nak kuar nih.. sudah tidak sabar ntuk mengalami satu kehidupan baru yang sempurna hendaknya.. aku dah tak tahan dengan dugaan aku selama 4-5 bulan nih.. duduk dalam hipokrasi dan sakit hati yang dipendam..

takpela.. ambillah ini sebagai pengalaman dan kegunaan ntuk masa akan datang.. mmg tipula kalo aku nak cakap aku tak dapat apape selama bekerja nih.. ya, betul.. mmg aku dapat menimba byk pengalaman baru.. tapi aku pon sangat memerlukan bende yang dikatakan hak aku tuh..

adalah lebih baik aku bawak diri pegi ke tempat yang lebih selamat.. bukan apa, aku pon ade mak pak, 'masa depan' yang aku nak capai tuh..

pasal gaji, bukan nak demand byk.. tapi kalo makan ntuk diri sendri pon tak lepas, mcm mane aku nak idop beb?? kalo aku blaja lagi mcm dlu, tiap bulan mesti ade je brg bole beli, makan cukup, minyak moto, sewa umah.. duit loan je.. nih tatau la knape aku keje tapi makan tak cukup, stuck tade minyak, barang mmg tade bli apape la kan.. kalo setakat alat2 mandi tuh dapat la..

yang aku hairan adalah satu company, tapi mcm aku sorang je yang tade duit.. knape aku ade bergembira lebih sgt ke?? rasenye idop aku lbh terperap dari mereka2.. ade je kan duit dorang.. wahh.. hebat nih.. projek besar kan? "jgn risau shuk, ada bahagian ntuk ko" katenye.. haha.. bahagian nya adalah dok umah kelaparan dan berseorangan.. thanx boss.. pada masa yang sama, mereka masih lagi dan lebih2 lagi menjalani kehidupan percintaan yang sangat hangat dan tatau smp bile.. lalalaaaa... byk duit ke 'kawan'? tak kesah la.. company korang, duit korang.. en en?? whatever mann!

ha.. geramnye aku pasal nih.. arituh dok tekan aku macam2 kan.. suro obey itu,obey ini dan apakah sume nih?? dan yang paling kelakarnye adalah "kite same2la obey bende2 nih.." dan "attitude tuh je yang kene jaga.." dan lain2.. skang nih nak aku gelak ke nak aku bwat ape?? hahaaha... cmon la.. diri sendiri tuh tgk dlu kalo nak suro org itu ini.. nak sama2 ek?? wtf?? aku dtg keje punch card beb.. oklah, kalo punchcard aku merah pon, at least aku smp lagi awal n tak pnah lambat sejam dari waktu masuk keje.. nih, encik2 yang hebat nih korang masuk kol brape?? masuk sume hari ke?? company korg beb.. takkan aku nak handle sume bende kot?? kalo cemtuh bagila aku mcm yang korang amek..

wah wah wah.. agaknya gaji yang korang bagi nih mmg ntuk keje sebagai PAR(pekerja am rendah) la ek? bukan aku tanak bwat tapi tlgla jgn nampak sgt selfish tuh.. yes... korang boss... jgnla smp aku nih jadik mat despatch lak kan? em.. yerla.. dan keje yang paling aku 'suka' buat adalah mencover korang.. haha.. org carik, aku cakap korang kuar, nanti balikla.. dan yang pastinya aku tau korang tgh 'bercinta' smp dalam waktu keje pon bercinta..

haii.. 'kawan2'.. aku penatla nak cerita pasal kawan nih.. tapi walaupon aku bekerja ngan kawan2 at least bagila 10% komitmen berkawan tuh kat aku.. aku bengang cemane pon ngan korang, aku tak tipu yang aku sangat perlukan korang.. aku dah idop 7 tahun la dgn korang.. mmg skang nih aku la yang paling rendah.. mmg.. aku tak perfect mcm korang n keluarga korang.. dari dlu lagi aku dah biasa membiarkan korang nak bwat ape2 tapi jgn la smp hilang komitmen sbg kawan tuh.. mmg aku pekerja korang tapi kat umah jgnla bwat mcm aku tade.. jgnla mcm tak perasaan aku.. aku ade je dok kat umah sorang.. eh tak.. dgn 'bende2' lain, kucing, nyamuk.. plz la.. sape aku nih?? smp bile baru korang nak sedar akan kewujudan aku dalam persekitaran korang?? aku ade dowh.. aku ade.. em.. cukup la.. kang ape lak jadik kat tempat keje nih.. tempat keje bukan tempat bersedih.. lagi aku teruskan lagila aku tak dapat tahan perasaan nih.. sory 'kawan'.. aku syg korang..

-n-

Tiada ulasan: